שירותי יעוץ ליווי והדרכה

יחידת ייעוץ מחקרי בתחום מדעי הרוח הדיגיטליים, היא חלק ממעבדת אליהו באוניברסיטת חיפה, והיא נותנת שירותים בתחום מדעי הרוח הדיגיטליים לחוקרים חוקרות תלמידים ותלמידות מאוניבריסטת חיפה, וכן מגופים אקדמיים וגופי מורשת אחרים בארץ ובעולם.

 

יחידת היעץ מזמינה אתכם ליצור קשר, ולראות אפשרויות להעזר בשירותנו ללמוד על האפשרויות הגלומות בתחום זה של מדעי הרוח הדיגיטליים למחקר שלכם, לארכיון אותו אתם מנהלים או למוזיאון שלכם: להזמין סדנה, לבחון יחד את הדרכים לייעוץ חד פעמי או לשיתוף פעולה ארוך טווח. 

שירותי היחידה

1] עבודה עם חוקרים (מכלל האוניברסיטאות והגופים) בבקשות גרנטים ועיצוב פרויקטים, ייעוץ וכתיבה. 

2] סדנאות בתחומים שונים במדעי הרוח הדיגיטליים. מגוון סדנאות בתחומים שונים, ובניית סדנאות מותאמות. 

3] ליווי ארוך טווח לפרויקטים במדעי הרוח הדיגיטליים. 

דוגמאות לפרויקטים בהרצה

1] פנטסטיק ארט

הפרויקט עוסק בחקר הז'אנר בעל נוכחות רבה ברשת האינטרנט ותעשיות השונות, אך מודר מחקרית מהדיסיפלינה של תולדות האמנות ומהתעשיה האמנותית (מוזיאונים,גלריות וכו'). הז'אנר חבור עם תרבות הפנטזיה ופנדום הערצה ומשכך סווג כתרבות פופולארית. בשלב הראשון – הפרויקט שם למטרה ליצור קורפוס גדול של דימויים דרך איסופם מרשת האינטרנט. בשלב הבא אנו שואפים לבצע זיהוי אוטומטי של אונטולוגייה ויזואלית הכולל קשרים עם אמנות עבר. כל זאת בעזרת כלים של לימוד מכונה. עד כה, בשלבים הראשונים של הפרוייקט, התחלנו ב איסוף הנתונים תוך לימוד סוגי האתרים השונים הקיימים ברשת, ויצרנו אונטולוגיה אומנותית משולבת בשפה הסמיוטית של תרבות הפנטסיה, היכולה לבחון את האיקונוגרפיה של היצירות. הפרויקט מזמין לחשוב על היצירה הבודדת כמו גם על הז'אנר השלם באופן חדשני, דמוקרטי ומלמטה למעלה. לעמוד הפרויקט

2] דפים בודדים
דפים בודדים מודפסים (או לוחות/ גיליונות/ כרזות) נוצרו מאז תחילת הדפוס, כולל זה העברי. זוהי קטגוריה נפרדת בהיסטוריה של הדפוס. הדפים מובחנים בייצורם, מיוחדים בייעודם ומגוונים בנושאים שלהם. אף על פי שיש סוגות מסוימות בעלות משקל רב, נושאי הדפים מגוונים ממש כמו החוויה האנושית. הדפים נוגעים לעניינים ציבוריים, קהילתיים, מקומיים ולאומיים, לאנשים ולאירועי חיים – דתיים וחילוניים. מאחר וזהו אמצעי ארעי על פי הגדרתו, רבים מהדפים הבודדים אבדו. לפי הערכות שרדו כ-10,000 דפים כאלה, אולם אין ריכוז שלהם והם מקוטלגים באופן שונה בקטלוגים של ספריות שונות. רבים מהם שרדו רק בעותק אחד או בעותקים בודדים.

ליצירת קשר