מדעי הרוח הדיגיטליים הוא תחום הולך ומתפתח המתמקד בשיתופי פעולה בין תחומיים המשלבים טכנולוגיות חדשניות בחקר מדעי הרוח. אוניברסיטת חיפה היא מן המוסדות המובילים את כניסתו של התחום בישראל, כפי שבא לידי ביטוי הן בתוכניות הוראה חדשניות והן בפיתוח המחקר ובייסודה של מעבדת אליהו, מעבדת מדעי היהדות הדיגיטליים, שהפכה למוקד מחקר ופיתוח של מפעלי תשתית בתחום מדעי היהדות הדיגיטליים. 

הכנס הציג חידושים במדעי היהדות הדיגיטליים ונועד להביא אל שולחן אחד חוקרים מתחומי מדעי היהדות ומן התחומים הטכנולוגיים, מן הארץ ומחו"ל להצגת החידושים האחרונים בתחומי העיסוק של המעבדה ושל גורמי מחקר נוספים בתחום באוניברסיטת חיפה: 

  1. חקר הטקסט הדיגיטלי – בתחום זה נידונו והווצגו מיזמים וטכנולוגיות להנגשת כתבי יד עבריים עתיקים ולניתוח דיגיטלי מבוסס text reuse של מגוון טקסטים מן המורשת היהודית השמורים בכתבי יד מלאים ובקטעי גניזה. 
  2. מיפוי היסטורי – בתחום זה נידונו והווצגו מיזמים העוסקים בניתוח היסטורי חברתי מרחבי מבוסס מיפוי של התרבות היהודית והישראלית, המכסים טווח היסטורי וגיאוגרפי נרחב, ממיפוי יהדות העתיקה, דרך מיפוי הקהילות היהדות בחליפות המוסלמית המוקדמת, מסעות יהודיים בימי הביניים, הספרות הרבנית מימי הביניים ועד העת החדשה, החברה היהודית בפולין בין מלחמות העולם ועד למיפוי הזיכרון העירוני של העיר חיפה בהווה. 
  3. מן המחקר אל הציבור – בתחום זה נידונו יישומים דיגיטליים למוסדות GLAM בחומי היהדות וחקר ארץ-ישראל, העוסקים בהבאת הידע האקדמי ועיבודו אל חוויית המשתמש במוזיאון.